Trenger du hjelp?

Privatkunde?

Nedefor finner du svar på de mest spurte spørsmålene. Du kan også søke i vår løsningsdatabase etter enda flere spørsmål og svar

Dersom du opplever feil på ditt system, kontakt din lokale installatør.

Installatør?

Finner du ikke svar på feilen på disse sider, ber vi deg logge inn her i support-portalen for å opprette en sak.

Spørsmål og svar:

Du kan generere et nytt passord ved å gå hit. Skriv inn epostadressen i tekstfeltet, og klikk på den blå knappen merket "Nytt passord". Du vil da få tilsendt en epost med instrukser for å fullføre passordbytte.

Logg inn i Sensio-portalen Unity. Når du er logget inn så har du et tekstfelt under tittelen "Inviter noen til...". I dette tekstfeltet skriver du inn ny eiers epostadresse, og velger rollen "Eier" i nedtrekksfeltet under. Avslutt ved å klikke på den blå knappen merket "Inviter". Den nye eieren av systemet vil motta en epost som må bekreftes, og eierskiftet er fullført.

Det er to abonnements-alternativer som tilbys:

  • 1 års abonnement
  • 99,-/måned (inkludert moms), totalt 1188,-
  • 3 års abonnement
  • 99,-/måned (inkludert moms), totalt 3564,-

Et abonnement innebærer muligheten til å styre boligens funksjoner når man ikke er hjemme samt se tilstand på bolig ved hjelp av sensorer, og kamera. Det er også mulig å få melding på telefon hvis det oppstår situasjoner som krever tilsyn. Alle nye kunder får gratis abonnement i tre måneder for å kunne prøve full funksjonalitet, hvor man ved prøveperiodens slutt mottar en epost med forespørsel om videre utvidelse av disse funksjonene. Et abonnement fornyes automatisk ved utløp, så oppsigelse må skje skriftlig ved henvendelse til kundeservice.

Sensio gir primært brukerstøtte til elektrikere på oppdrag. Har du Sensio Hjem i din bolig så er din primærkontakt elektriker med unntak av faktura- eller epost-spørsmål. Ovennevnte faktura- eller epost-spørsmål kan rettes til oss ved å fylle ut dette skjema med produktområde "Sensio Hjem", og du får svar på registrert epostadresse.

Google Home® er fortsatt i beta-versjon for Sensio Hjem, men det er fullt mulig å bruke tjenesten likevel. Send oss din Google®-tilknyttede epost på en support-sak med produktområde "Sensio Hjem", så inviterer vi deg til beta-versjonen som tester.

Som eier av et Sensio smarthus har du/dere montert en rekke komponenter i boligen som kommuniserer med Sensio-kontrolleren. Blir denne kommunikasjonen brutt over en lengre periode så går systemet i sikkerhetsmodus, og kan ikke kontrolleres på telefon/nettbrett. For å hindre frostskade så går varmestyringen på i ti minutter for så å slå seg av i femti minutter. Dette skjer syklisk inntil feilen er rettet. For å rette denne feilen så må det bestilles autorisert elektriker, og er dessverre ikke en feil som kan rettes av Sensio sentralt.

Det er fem dioder på X1-kontrollerens panel som gir tilbakemelding om status:

  • Strøm
  • Er alt OK så blinker denne grønt, ved behov for tilsyn så lyser den oransje
  • Nettverk
  • Lyser oransje når den er koblet opp mot Internett, grønt ved kontakt med Sensio-server, og rødt ved nettverksfeil
  • Trådløs trafikk
  • Indikerer trafikk mellom kontroller, og trådløse enheter
  • Systemmelding
  • Lyser denne indikerer det en feilmelding
  • Batteristatus
  • Lyser grønt når alle trådløse enheter har nok strøm, men gult når en eller flere enheter har lite strøm, og rødt når en eller flere trenger nytt batteri

Er du usikker, men opplever feil på anlegget så kontakt autorisert elektriker som kan hjelpe med feilsøking. Dette er dessverre ikke feil som kan rettes av Sensio sentralt.

Sensio utvikler, selger, og vedlikeholder kun programvaren som ligger på kontrolleren. Er det fysisk feil på kontrolleren som gjør at systemet ikke fungerer som tiltenkt må dette tas opp med elektriker som har levert produktet. Var systemet montert ved overdragelse av bolig fra tidligere eier så kontakt produsent av kontoller for nærmere informasjon.

Når systemet settes i feriemodus deaktiveres tidsplanen for lys- og/eller varmestyring. Den blir ikke reaktivert når systemet settes tilbake til en av de andre modusvalgene, dette må gjøres manuelt. I feltet husmodus er det tre punkter øverst til høyre. Når du trykker på disse kommer det opp et panel med innstillinger for de forskjellige modusvalgene tilgjengelig i systemet. Velg ønsket system-modus øverst i panelet, og pilen til høyre for gjeldende funksjon (lys/varme) tidsplanen styrer. I listen over soner som kommer opp så har du muligheten til å velge tidsstyring i nedtrekksmenyen. Trykk på krysset ved funksjonsnavnet for å lukke listen, og deretter krysset øverst til høyre for å komme tilbake til appens hovedpanel. Du skal nå ha reaktivert ønsket tidsplan for systemet.

Andre tjenester:

Betalt hjelp:

Dere kan bestille hjelp fra Sensio AS til oppdrag som installatøren ikke har tid til eller føler seg trygge nok på løsningen. Oppdraget kan være blant annet: MRF-Feilsøking, xSetup programmering, oppsett av et Sensio Smarthus.

Les mer

Installasjon av smarthus:

Lenge siden du har installert et Sensio Smarthus? Logg inn for å se på brukerveiledningene våres.

Logg inn

Fant du ikke det du lette etter?

Logg inn for å få tilgang til å registere en sak.
Har du ikke bruker? Register deg her.